Bättre affärer med ny BI-lösning från Ninetech

Snabb och lättillgänglig information gör det möjligt att fatta bättre beslut som gynnar verksamheten. Det är tanken bakom Ninetechs nya lösning för beslutsstöd och statistik (BI). Först ut att köpa systemet är FDT System, som levererar butiksdatasystem till mer än 20 butikskedjor med över 1 000 företag.

- Ninetechs lösning gör att en stor mängd affärsinformation presenteras snabbt, enkelt och kostnadseffektivt. Med rätt och omedelbar information om försäljning, lagerstatus med mera kan våra kunder driva sina verksamheter på ett ännu bättre sätt, säger Kent Forss, vd på FDT System.

FDT Systems har redan sålt systemet till butikskedjan Önska med 40 butiker i hela landet. Enligt Kent Forss är intresset stort även bland övriga butikskedjor.

- Det råder inget tvekan om att det här är den vassaste BI-lösningen för detaljhandeln, säger Kent Forss.

Stor potential
Inom BI-området arbetar Ninetech med en rad moderna teknikplattformar, Microsoft är en av företagets samarbetspartners. Den nya lösningen använder befintliga teknikplattformar på ett nytt sätt, vilket bland annat kapat kostnaderna rejält.

På Ninetech bedömer man att den nya BI-lösningen har stor potential. Företaget ligger i framkant och har redan fått förfrågningar från en rad olika aktörer.

- Den nya BI-lösningen är strategiskt viktig och kan bli en stor produkt. Samtidigt är den ett exempel på att vårt fokus hela tiden är att utveckla produkter och tjänster som bidrar till affärsnytta för våra kunder, säger Ulf Sandlund, vd för Ninetech.

Kent Forss, vd, FDT Systems, 073-540 84 08, kent.forss@fdt.se
Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 010-470 64 05, ulf.sandlund@ninetech.se