E-handelslösning lyfter Cellbes

Med hjälp av sin e-handelslösning, som bolaget tagit fram tillsammans med Ninetech, har Cellbes haft rejäl fart i sin verksamhet under 2009. E-handelslösningen bidrog till att Cellbes, som ingår i Halenskoncernen, ökade sin försäljning med 18 procent till 497,5 miljoner kronor under 2009.

- Vi har arbetat med Cellbes i många år och är naturligtvis glada över att kunna hjälpa våra kunder att ta fram e-handelslösningar och tjänster som ger resultat på slutraden. Det är precis det vi menar när vi säger att Ninetech levererar IT med affärsnytta, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Målsättningen då Cellbes nya e-handelswebb utvecklades var att förbättra kundupplevelsen genom att erbjuda enklare och smartare shopping. Lösningen används idag i sju olika språkversioner.

- I Ninetech har vi hittat en pålitlig och kompetent partner som engagerar sig i vår utveckling. Det innebär att vi får det stöd vi behöver, vilket i hög grad bidragit till en lösning som uppskattas av våra kunder, säger Freddy Sobin, E-commerce Director på Halens AB.

Under 2009 låg 65 procent av Cellbes omsättningen i Sverige och resterande i Norden och Baltikum. Cellbes har en uttalad expansionsstrategi med fokus på Östeuropa, och etablerade sig nyligen i Ukraina.

Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 054-771 49 10, ulf.sandlund@ninetech.se

Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm, Göteborg, Växjö och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se

Halens AB
Halens AB är ett av Sveriges ledande distanshandelsföretag och ingår i koncernen Halens Holding AB. Koncernen, som har svenskt ägande med säte i Borås, omsätter cirka 1,1 miljarder och sysselsätter drygt 300 anställda. Sortimentet består av mode, hemtextil, möbler, hemelektronik, skönhetsartiklar och hälsokostprodukter. Halens marknader är Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Lettland. Halens når sina kunder genom varumärkena Cellbes och Halens och har en betydande andel av sin försäljning via Internet. I koncernen ingår även Time Finans AB.
www.halens.se