Erfaret konsultbolag får nytt grafiskt ansikte av Ninetech

I höstas lanserade vi konsultföretaget Propias nya webbplats, byggd på Drupal, och nu lanserar vi deras nya logotyp. Ninetech har under en längre period jobbat med att förstärka och förnya Propias grafiska identitet i digitala miljöer såväl som i andra kanaler.

”Under vintern 2013 har Propia genomgått en designprocess tillsammans med oss för att skapa en ny logotyp och ersätta ett 15 år gammalt märke”, berättar Art Director David Kjellberg. ”Den nya logotypen gestaltar Propias arbetsmetoder som handlar om att identifiera kundens mognadsgrad och vilka förbättringar som finns att göra hos just det bolaget - just nu. Eller Closing the Gap som de själva kallar det”, förklarar David symboliken i den nya logotypen.

Propia erbjuder kompetens och metoder inom Operational Excellence vilket är deras sätt att beskriva tillståendet i en organisation där varje genomförd aktivitet håller världsklass för att på så sätt skapa en långsiktig och hållbar vinst.

”Ninetech förstår våra behov och vi har en enkelt och självklart arbetssätt tillsammans. Vi tänker lika och är jättenöjda med vår nya logotyp!”, säger Madelene Bolling, senior konsult med marknadsansvar på Propia.

Läs mer om grafisk form och digitala identiteter eller projektet runt Propias nya webbplats.