Grant Thornton outsourcar Webbkontoret till Ninetech

Vi har vunnit en upphandling om att få drifta revisions- och konsultföretaget Grant Thorntons webbportal Webbkontoret.

"Grant Thornton valde oss eftersom vi gör mer än att bara leverera en volymtjänst. Som driftleverantör ska vi även bidra till ökad effektivitet genom ett agilt arbetssätt och ett bidragande till den övergripande digitala affären”, säger Jan-Eric Bohm, affärsansvarig på Ninetech.

Webbkontoret är Grant Thorntons portal där man sköter företagsekonomiska ärenden genom en inloggning. Portalen ger företagare en flexibel helhetslösning med alla tjänster samlade på ett ställe tillsammans med viktig information kring företaget eller företagen. I Webbkontoret är det möjligt att bland annat sköta ekonomin med bokföring och kundfakturering, hantera tidrapporter och leverantörsfakturor samt göra reseräkningar och utlägg.

Jan-Eric Bohm: ”Vi ser fram emot att växa tillsammans och skapa en bättre förutsättning för framgång. Vi ser också detta som ett kvitto på att Ninetech allt mer etablerar sig som en aktör som kan ta stora åtaganden inom området infrastruktur, såsom drift och outsourcing.

Om Grant Thornton i Sverige
Grant Thornton är ett av Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag. Bolaget med drygt 1000 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.

För mer information kontakta Jan-Eric Bohm: jan-eric.bohm@ninetech.se, +46-70-713 49 21.