Handhelds stryktåliga produkter skiljer sig från mängden

Att visa upp unika produkter i deras rätta sammanhang och öka försäljningen i den digitala kanalen – det var målsättningen med Handhelds nya webbplats som vi lanserade i höstas. En webbplats på inte mindre än nio språk.

Produkter i sin rätta miljö för ökad försäljning i den digitala kanalen
Handheld är ett nytänkande svenskt varumärke som tillverkar stryktåliga datorer och tablets för arbete i krävande miljöer. Målet med webbplatsen är att visa Handhelds produkter i deras rätta sammanhang och attrahera fler återförsäljare och slutkunder världen över. Webbplatsen ska stödja befintliga kunder genom support och service, men också fungera som inspiration och informationskanal för dem som söker en robust handdator eller tablet som tål vatten, damm, extrema temperaturer och stötar. Produkter som helt enkelt ska klara tuffa arbetsförhållanden.

"Vi ville bygga en responsiv webbplats som stärker Handheld som varumärke på en global arena. Känslan i deras produkter ska synas på webbplatsen och skapa ett förtroende med en potentiell kund samt ge hen bra information om produkterna. Tillsammans ville vi skapa något annorlunda än hur Handhelds konkurrenter agerar på webben och vi tycker verkligen att vi har lyckats med det”, säger Peter Malmberg, affärsansvarig på Ninetech.

Strategi, design & webbutveckling
Handheldgroup.com är byggd på EPiServer 7.5 och vi har bidragit med strategi, design, UX och webbutveckling. Genom hela processen från idé till lanserad webbplats.

För mer infomration, kontakta Peter Malmberg. E-post: peter.malmberg@ninetech.com. Telefon: 070-71 34 950,