Löfbergs Lila satsar på familjevärden & Facebook

Ärligt, personligt och transparent. Familjeföretaget och kaffeproducenten Löfbergs Lila har med hjälp av Ninetech fått en ny design på sin webbplats med än större fokus på sin produkt och sitt varumärke. För att kommunicera förändringarna utnyttjar man Facebook.

Löfbergs Lila har nyligen genomgått en förändring i sin kommunikation vad gäller allt ifrån annonser och broschyrer till färger och andra grafiska element.  Att även uppdatera och förnya utseendet på webbplatsen var en självklarhet för Löfbergs Lila och samarbetspartnern Ninetech. Nya produktbilder, större fokus kring sociala medier och en tydlig anknytning till övrig marknadsföring i bland annat rubriksättning är några av nyheterna. Det lyfter Löfbergs Lilas webbplats till en helt ny nivå.

Bakom design och form står Ninetechs AD Staffan Carnlöf. ”Vi ville få en mer personlig touch som Löfbergs Lila använder i övrig marknadsföring, det vill säga den tydliga anknytningen till familjen Löfberg. Sedan handlar det om att göra produkterna rättvisa, guida befintliga och potentiellt nya kunder till att hitta just sin önskade kaffeblandning”, kommenterar han den nya formen.

I samband med lanseringen av nya lofbergslila.se har Ninetech producerat en Facebooktävling åt Löfbergs Lila i samarbete med Mitt Kök.

Kolla in förändringarna här http://lofbergslila.se eller tävla här om restaurangbesök på Ekebyhovs Slott http://www.facebook.com/lofbergslila

Läs mer på vår webbplats om digital kommunikation.