Logistikföretag hittar rätt med hjälp av Ninetech

Nu blir det ännu enklare för logistikföretaget VSV:s chaufförer att uppdatera och planera sina körningar. Samtidigt effektiviserar företaget sin administration och informationshantering. Detta som ett resultat av att VSV med hjälp av Ninetech uppdaterar sitt transportledningssystem, TROMB.

- I Ninetech har vi hittat en stabil IT-partner som på ett bra sätt hjälper oss med både utveckling och drift av våra system, säger Thomas Parklund, ansvarig för logistik och IT på VSV.

TROMB består av två delar, en kontorsdel och en fordonsdel. Programmet i bilarnas fordonsdatorer gör att chaufförerna kan se alla sina order och med hjälp av GPS-navigering planera sina rutter på digitala kartor. Inom kort installerar Ninetech en ny uppdaterad version i 125 av VSV:s fordon.

- Den uppdaterade versionen innehåller en rad förbättringar som dels underlättar för våra chaufförer, och dels effektiviserar vår administration och informationshantering, säger Thomas Parklund.

VSV är ett logistikföretag för allt som har med skogen att göra. Företaget avverkar skog, fraktar rundvirke, jobbar med biobränsle och transporterar flis. VSV består av cirka 200 små och stora företag med 600 medarbetare.

Peter Malmberg, kundansvarig, Ninetech, 054-771 49 50, peter.malmberg@ninetech.se
Thomas Parklund, ansvarig för logistik och IT på VSV, 054-14 07 03, thomas.parklund@vsv.se

Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm, Göteborg, Växjö och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se