Moelven Skog effektiviserar sina transporter

Moelven Skog AB har valt transportsystemet TROMB för sin planering av virkestransporter. Ninetech står för driftsättning och utveckling.

TROMB är ett transportledningssystem som utvecklats i samarbete med VSV Frakt AB för hantering av transportbeordring och uppföljning av virkestransporter. Nu tar även Moelven Skog AB steget för att effektivisera sin transportplanering med hjälp av TROMB.

Genom Ninetech och TROMB får vi möjlighet till ett enhetligt system, samtidigt som vi får en rationellare hantering av våra transportordrar och kartor i verksamheten”, säger Pär Emanuelsson chef för logistik & transport på Moelven Skog AB.

Även Thomas Parklund, systemansvarig på VSV ser fördelar med det nya samarbetet: ”Från VSV ser vi det som väldigt positivt att Moelven Skog väljer att arbeta med TROMB. Ninetech står för säker drift och vi kan tillsammans med Moelven Skog utveckla systemet ytterligare för hög servicegrad”.

Med hjälp av ”TROMB mobil” kan chaufförerna via bärbara datorer i lastbilarna kommunicera med systemet och få tillgång till sina ordrar och planera rutterna utifrån kartfunktionen. GPS-funktionen visar var fordonet befinner sig hela tiden och ger chauffören en god överblick. Här finns även uppföljning av inkörda volymer, väglager på ordernivå och hantering av transportsedlar.

Vi är mycket glada över affären med Moelven Skog AB och den tillsammans med ett ökat intresse för TROMB gör att vi kommer att kunna erbjuda fler kunder en mer rationell hantering av transportverksamheten i framtiden”, säger Ulf Sandlund, vd för Ninetech.

---------------------------------------------------------

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med Systemutveckling.

För mer information kontakta Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 010-470 64 05, ulf.sandlund@ninetech.se