Ninetech bakom Hemexpertens nya webblösning

Hemexperten, som tillsammans Elon och Elkedjan ingår i EEL-koncernen, har lanserat en ny hemsida. Förutom ny design har man med hjälp av Ninetech implementerat en ny plattform för e-handel. Målsättningen är att Hemexperten med hjälp av nya tekniska lösningar kan effektivisera och förenkla sin verksamhet samtidigt som servicen mot kunder blir ännu bättre.

- Vi har arbetat med Ninetech sedan 2004 då EEL bildades. Under åren har vi kontinuerligt utvecklat och fördjupat vår affärsrelation. Det har vi gjort eftersom Ninetech lyckas med sin ambition att leverera affärsnytta med IT, inte minst beträffande e-handelslösningar, säger Roger Löfgren, IT-chef på EEL.

Ninetechs koncept för e-handel kallas epluss och är en helhetslösning som är uppbyggd i moduler och därför enkelt kan utnyttja och integrera befintliga systemstöd, t.ex affärssytem och artikelregister.

- Genom epluss erbjuder vi en koncept med modern teknik som enkelt kan integreras och anpassas efter olika behov. Det gör epluss till en säker och effektiv webblösning som bidrar till att skapa affärsnytta, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Elon Elkedjan Logistic AB är moderbolag i koncernen där Elon Svenska AB, Svenska Elkedjan AB och Svenska Hemexperten AB ingår som dotterbolag. EELs verksamhet är att hantera inköp, lager, logistik och IT till de tre kedjorna och dess totalt 400 medlemsföretag. Bolaget bildades 2004 och omsatte 2008 ca 885 miljoner kronor.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 054-771 49 10, ulf.sandlund@ninetech.se
Roger Löfgren, IT-chef, EEL AB, 070-313 72 90, roger.lofgren@eelab.se

Ninetech – Affärsnytta med IT
Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Göteborg, Stockholm och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se