Ninetech blir EpiServer Solution Partner

Ninetech har blivit Solution Partner med EpiServer efter att ha tagit flera nya EpiServer-affärer samt genomfört certifieringar av webbutvecklare.

Detta innebär att EpiServer nu är en stor del av vårt erbjudande av webblösningar för både intranät, extranät och ordinära webbplatser gentemot företag och organisationer i samarbete med våra övriga teknikplattformar. Tillsammans med EpiServer kombinerar vi även våra övriga tjänster inom webbutveckling, internetmarknadsföring samt analys och webbstrategi för att hjälpa våra kunder att skapa lönsamhet genom webbaserade lösningar – business by web.

- För oss var detta ett naturligt steg att ta, eftersom vi ser en stark efterfrågan från större organisationer och vill leva upp till marknadens krav, säger Magnus Henrichson, controller, Ninetech. Dessutom ligger det helt i linje med vår egen målsättning och utvecklingsstrategi att stärka vår position på den nationella marknaden.

EpiServer är ett dynamiskt publiceringsverktyg som skräddarsys för att passa alla typer av webbplatser, såväl intranät, extranät, kampanjwebbar och vanliga webbplatser. Verktyget skiljer på design, teknik och innehåll samt erbjuder flertalet färdiga mallar vilket gör att det blir enkelt att specifikt anpassa för kundens önskemål. Därutöver finns också väl utvecklat stöd för tillgänglighet.