Ninetech blir Microsoft CSP-partner

Ninetech, som levererar IT-lösningar med fokus på affärsnytta, blir en allt starkare partner till Microsoft. Nu har Ninetechs ärendehanteringssystem PrimeCase certifierats som en del i Microsofts ramverk för e-tjänstlösningar för offentliga organisationer; Microsoft Citizen Service Platform (CSP).

- Certifieringen från Microsoft är en kvalitetsstämpel som innebär att landets kommuner kan känna sig trygga i att våra produkter och tjänster gör nytta och underlättar kontakten med och servicen till innevånarna, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Microsoft CSP är ett ramverk som hjälper svenska kommuner att snabbare komma igång med e-tjänster. Genom att förbättra sina processer kan kommunerna ge bättre service till medborgare och näringsliv. Läs mer om Microsoft CSP här.

- Med hjälp av e-tjänster underlättas och förenklas kommunikationen mellan kommunen och medborgarna eftersom dialogen nu kan ske via en rad olika kanaler, till exempel webb, e-post, sms och personliga möten. Det blir helt enkelt lättare att ha kontakt med kommunen, säger Mathias Söderlund, regionchef på Ninetech.

Flexibilitet och fokus på nytta i Malmö En av de kommuner som redan vänt sig till Ninetech för att få hjälp är Malmö Stad som i början av 2010 tar ytterligare ett steg för att förbättra e-tjänsterna och därmed servicen för medborgare, företagare och organisationer. Ninetechs lösning bygger på moduler som kan användas och samverka i flera sammanhang.

- Vi erbjuder en verktygslåda med modern teknik som enkelt kan integreras och anpassas efter olika behov. Samtidigt har vi samma utgångspunkt som vår uppdragsgivare; det viktigaste med den nya tekniken är hur den kan bidra till att skapa nytta för kommunen, dess innevånare och företag, säger Mathias Söderlund.

Ninetech är sedan tidigare Microsoft Gold Partner inom utveckling (Custom Development Solutions) och infrastruktur (Networking Infrastructure Solution). Gold Partner är den högsta partnernivå som går att uppnå.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 054-771 49 10, ulf.sandlund@ninetech.se Mathias Söderlund, regionchef, Ninetech, 040-628 51 00, mathias.soderlund@ninetech.se

Ninetech – Affärsnytta med IT
Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Göteborg, Stockholm och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se