Ninetech etablerar nytt Datacenter i Karlstad

Antalet driftkunder hos Ninetech blir bara fler och fler. Därför etablerar företag ett nytt, modernt Datacenter i Karlstad. Från detta center kommer Ninetech att serva både små och stora kunder i hela Sverige.

- Att antalet kunder växer är naturligtvis glädjande. Med ett nytt Datacenter framtidsäkrar vi våra relationer på marknaden, samtidigt som vi stärker vår konkurrenskraft ytterligare, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Den nya anläggningen, vars exakta läge är konfidentiellt, tas i drift under hösten 2010.

Kontorsytan växer med 200 kvadratmeter
Samtidigt utökar Ninetech sina kontorslokaler på Kungsgatan i Karlstad med 200 kvadratmeter.

Med större lokaler får Ninetech plats med fler arbetsplatser och konferensrum. Det behövs eftersom verksamheten utvecklas positivt.

- Trots att den samlade svenska IT-marknaden sjönk med 7 procent förra året växte Ninetech med 26 procent. Vi tar marknadsandelar och behöver plats för fler duktiga och engagerade medarbetare, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 010-470 64 05, ulf.sandlund@ninetech.se

Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm, Göteborg, Växjö och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se