Ninetech ledande inom leverans av kundnytta

Vi klättrar i Radars stora leverantörskvalitetsgranskning och kan nu titulera oss ”Leader in creating customer value”!
Detta är endast förärat de fem bäst positionerade leverantörerna i Sverige inom varje segment.  I slutet av varje år genomför Radar en större undersökning rörande kundupplevda värden och kvalitet. I år (2012) deltog över 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet.

"Otroligt glädjande"
Ninetech har klättrat tre placeringar från förra året och placerar sig på en hedrande andraplats inom området outsourcing och drift. ”Otroligt glädjande att se att vi inte bara kvalar in på denna lista utan också klättrar upp till en hedrande andra plats. Att leverera kundnytta eller affärsnytta till våra kunder är ett långsiktigt strategiskt arbete som pågår fokuserat inom vår organisation. Fantastiskt kul att se resultatet av detta arbete återspeglas i den här typen av oberoende mätningar!", säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech AB. "Vi vill vara ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder på vilket sätt vi blir den långsiktiga partnern som vi vill vara för våra kunder".

Det sammantagna betyget bygger på tio olika bedömningskriterier som kunderna fått besvara rörande kostnad, specifikation, tid, offert, prisvärdhet, kvalitet, relation, uppnådd projekteffekt, kompetens, sammantagen bedömning. Mätvärdena är baserade på kundernas upplevelse av det värde som levererats.

Läs mer om våra erbjudanden inom outsourcing och driftlösningar.