Ninetech rustar för tillväxt inom den digitala affären genom VD-rekrytering

Efter flera år av tillväxt och expansion inom samtliga Ninetechs koncernbolag satsar vi nu ytterligare genom att rekrytera en ny VD för koncernens största verksamhet Ninetech AB. Den 1:a november tillträder Andreas Blåeldh posten som VD i Ninetech AB. Andreas har 16 års erfarenhet av branschen och kommer närmast från rollen som regionchef på NetRelations Stockholm. Innan dess var Andreas verksam inom olika ledande befattningar på webbyrån Cloud Nine.

Nuvarande VD i Ninetech AB Ulf Sandlund kommer i samband med detta tillträda posten som VD för koncernens moderbolag Ninetech Partner AB.

"Stockholm är en av de ledande städerna i världen inom digital innovation. Vi som koncern har redan idag en stor verksamhet i Stockholmsområdet med kontor i Kista och Gamla Stan. Men vi ser att vi behöver öka vår närvaro ytterligare för att även i framtiden vara det självklara valet för både gamla och nya kunder som behöver en långsiktig partner i arbetet med den digitala transformationen i Stockholmsregionen. Med Andreas som VD med på resan, placerad i Stockholm så ser vi att vi får en bra balans med erfarenhet, entreprenörskap och en riktigt bra grund för framtida tillväxt för Ninetech AB", säger Niklas Hellberg, Ordförande Ninetech AB, Ninetech Partner AB

"Att få möjligheten att leda ett av Sveriges främsta företag inom digital affärs- & tjänsteutveckling ser jag som en stor förmån och ett mycket spännande uppdrag. Med Ninetechs unika bredd i erbjudande och kompetens känner jag att vi är väl rustade för den omfattande digitala transformation som just nu pågår i princip alla branscher. Det är en utveckling som vi enbart sett starten på men vi känner oss redo att ta oss an utmaningen hos både befintliga och nya kunder”, säger Andreas Blåeldh

"Vi har samtidigt behov av att stärka koncernledning och öka kapaciteten att växa med fler initiativ för koncernen. Därför känns det oerhört bra att Ulf Sandlund i samband med detta tar steget upp som VD för koncernbolaget Ninetech Partner AB. Detta ger oss större kapacitet att fullfölja vår ambition att vara en plattform för nya innovationer och entreprenörer", fortsätter Niklas Hellberg

Niklas Hellberg, Ordförande Ninetech Partner AB, Ninetech AB