Ninetech startar ny affärsverksamhet med inriktning "Affärssystem för IT".

Med syfte att kunna hantera IT tjänster på ett optimerat sätt genom hela dess livscykel samt vidare möjliggöra mätbarhet av effekterna på systeminvesteringar och processförändringar.

Initiativtagare till verksamheten är Oskar Godberg och Björn Magnusson som senast kommer från Kerfi. Vi hälsar de båda välkomna till Netgain och Ninetechkoncernen. Netgains verksamhet startar på Nordennivå med kontor i Karlstad, Stockholm och Oslo.

"Framtiden för Netgains verksamhet ser mycket intressant ut. Vi ser också att vi är relativt unika med vårt erbjudande då vi sedan tidigare har stor erfarenhet och kunskap inom detta område.
Att kunna påvisa de positiva effekterna av vårt arbete hos kund, ger oss en stor möjlighet att kunna finna både gamla och nya kunder för vår verksamhet. Det känns också mycket bra att kunna hälsa två av landets främsta konsulter inom detta område välkomna till Netgain och Ninetechkoncernen." säger Jan-Eric Bohm, VD Netgain.

"Detta är ett koncept som vi länge känt vore mycket intressant att lyfta upp till en egen verksamhet. Vi ser stora synergier med Ninetech's nuvarande verksamhet och jag räknar med att våra kunder kommer få mycket stor nytta av detta på flera sätt. Att erbjuda kvalificerade och erfarna verksamhetskonsulter med spetskompetens på att effektivisera stora företags IT-processer och system, kopplat till mätbara affärsnyttomål är ju något som vi känner ligger helt i linje med övrig koncernverksamhet där fokus sen tidigare ligger på IT- med affärsnytta.", säger Mats Bengtsson VD Ninetech

För mer information kontakta Jan-Eric Bohm, VD Netgain, 054-7714921