Ny Jeeves-kund till Ninetech

Göteborgs List- och Träindustri byter affärssystem. Valet föll på Jeeves som levereras av Ninetech. Bytet innebär att Göteborgs List- och Träindustri effektiviserar och förbättrar såväl ekonomifunktioner som order-, faktura- och lagerhantering.

Göteborgs List- och Träindustri tillverkar lister och är en av Skandinaviens ledande inom området. Bland kunderna finns en rad ledande producenter av kök, husvagnar, möbler, dörrar och mycket annat.

- Ordern är ett direkt resultat av att vi i december 2009 förvärvade Revenys affärssystemverksamhet från Jeeves. Det stärkte vår kompetens och kapacitet, samtidigt som vi på allvar etablerade oss i Göteborg, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Sveriges mest populära affärssystem
Ninetech, med helhetslösningar inom IT som fokuserar på affärs- och verksamhetsnytta, är sedan flera år tillbaka certifierad Jeeves-partner. Nyligen utsågs Jeeves till Sveriges mest populära affärssystem (Exido/IT-barometern 2009).

Jeeves är anpassat till små och medelstora företag inom tillverkning, handel och tjänsteorienterade verksamheter. Idag används Jeeves av över 4 100 kunder med 30 000 användare spridda i fler än 40 länder.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 054-771 49 10, ulf.sandlund@ninetech.se

Ninetech – Affärsnytta med IT
Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm, Göteborg, Växjö och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se

Göteborgs List- och Träindustri
Göteborgs List- och Träindustri har tillverkat lister i mer än 60 år och är en av Skandinaviens ledande inom området. Med ett gediget yrkeskunnande och en modern, högt automatiserad tillverkningsprocess matchas kraven från ledande producenter av kök, husvagnar, möbler, dörrar och mycket annat.
www.glt.se