Nytt koncept från Ninetech - Valbruna Nordic först ut med Lifecycle Management

Valbruna Nordic ökar nyttan av sina IT-tjänster och ger Ninetech förnyat förtroende som partner kring områdena drift, outsourcing, servicedesk och förädlingshantering genom Ninetechs koncept Lifecycle Management.

Ninetech har fått uppdraget att sköta drift och förädling av Valbruna Nordics tekniska infrastruktur i ytterligare tre år. Lifecycle Management är Ninetechs koncept för att öka affärsnyttan i den totala livscykeln genom kontinuerligt förädlingsarbete.

"Vi har insett att applikationer och drifttjänster kräver ständig förbättring och proaktivt arbete för att dess nytta ska bestå eller öka. Målet är att investeringarna ska vara mer linjära och att få bort återkommande investeringspucklar”, säger Torbjörn Nilsson, VD på Valbruna Nordic AB.

Valbruna Nordics affärsidé är att med marknadens bredaste produktprogram och hög service erbjuda rostfria långa produkter med hög kvalitet till utvalda marknader och segment.

”Den här affären visar att Ninetech är starka som helhetspartner”, säger affärsansvarig på Ninetech Jan-Eric Bohm. ”Vi har i mer än ett decennium levererat tjänster till Valbruna, en kund som är en erfaren köpare av tjänster och prioriterar kvalitet och kontinuitet. Vårt LCM-koncept kommer att öka värdet på Valbrunas IT-miljö. Vi ser verkligen fram mot ett fortsatt samarbete”.

Läs mer om Ninetechs nya koncept Lifecycle Management

-------------------------------------------------------------

För mer information, kontakta affärsansvarig Jan-Eric Bohm på +46 10 - 470 64 02 eller jan-eric.bohm@ninetech.se.