Pressinbjudan: IT-entreprenör besöker klass 7c på Hammarlunden, Hammarö

I tre år ska eleverna i klass 7c på Hammarlundens skola på Hammarö träffa IT-företaget Ninetech för att lära sig mer om hur näringslivet fungerar. Torsdagen den 16 september besöker Ulf Sandlund, vd på Ninetech, skolan för en första träff.

Besöket är ett led i Handelskammaren Värmlands satsning Entreprenör 3.0 där lokala företag matchas mot olika skolklasser. Syftet är att öka förståelsen mellan skola och näringsliv. Mer information om Entreprenörskap 3.0 hittar du här: www.handelskammarenvarmland.se/investera-varmland/entreprenör.asp

Media hälsas varmt välkommen att delta!

VAD: Elever i klass 7c på Hammarlundens skola träffar Ninetechs vd
VARFÖR: Ett led i Handelskammaren Värmlands satsning Entreprenör 3.0.
NÄR: Kl. 08.30 den 16 september
VAR: Hammarlundens högstadium, C-dörren.

Ulf Sandlund, vd, Ninetech, tfn: 010-470 64 05
Frida Johansson, utvecklingschef, Handelskammaren Värmland, tfn: 054- 22 14 92

Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm, Göteborg, Växjö och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se

Handelskammaren Värmland
Handelskammaren är en fri och obunden näringslivsorganisation med ca 1200 medlemsföretag i Värmlands län. Genom Handelskammaren gör de värmländska företagen sina röster hörda hos politiker och beslutsfattare. Handelskammaren erbjuder kurser, seminarier och baserar verksamheten på sina tre kärnvärden påverkan, service och nätverk.
www.handelskammarenvarmland.se