SiteDirect Retail - flera nätbutiker i samma e-handelslösning

SiteDirect Retail är e-handelslösningen som ger möjlighet att skapa många nätbutiker med ett gemensamt produktutbud. Varje enskild nätbutik kan sedan komplettera med sitt eget urval av produkter.

Leverantörer, koncerner med flera bolag eller franchisegivare och andra kan nu erbjuda butiker i sitt nätverk ett färdigt koncept för e-handel. I SiteDirect Retail finns många smarta funktioner för att distribuera produkt- och marknadsinformation, bland annat ett centralt PIM med prenumerationstjänster. Alla nätbutiker som ingår i SiteDirect Retail-lösningen kan samtidigt ha samma möjligheter och funktioner som en fristående e-handel.

Fördelar på flera nivåer:

• Centralt innebär det smidig administration och distribution av delad produktinformation.
  • För nätbutikerna ger det alla fördelar av att ha en nätbutik, med möjlighet att kombinera centralt distribuerade produkter med ett eget lokalt sortiment.
  • För slutkunden ger det uppdaterad och aktuell information om produkter och sortiment.

SiteDirect Retail innehåller allt som behövs för att ta ett helhetsgrepp på e-handel med många nätbutiker och omnikanalsförsäljning.

Läs mer om SiteDirect Retail

För mer information kontakta:

Mattias Söderberg, Försäljningsansvarig SiteDirect
E-post: mattias.soderberg@sitedirect.se