SSC får ny digital närvaro

Rymdtjänster och rymdteknik får en allt större roll i våra liv - de ger oss bland annat morgondagens väder, hjälper oss att hitta rätt med olika karttjänster och används i viktig forskning. För att fortsatt vara framgångsrik i rymdbranschen krävs en stark och tilltalande digital närvaro.

Efter ett lyckat samarbete med SSC (Swedish Space Corporation) kring internkommunikation och intranät på SharePoint 2013 tar vi nu ett steg vidare och påbörjar förädlingen av deras digitala närvaro med en ny kommunikativ webbplats.

"Ninetech har visat kunnande och stort engagemang i våra projekt kring interna lösningar och därför känns det bra att ta detta steg och se vad vi tillsammans kan göra med vår externa kommunikation!", säger Mariann Dalhem Ersson, Communications Officer på SSC.

Hjälper oss att dra nytta av rymden

SSC arbetar med tjänster och teknik som hjälper oss att dra nytta av rymdens alla möjligheter. I det arbetet är det mycket viktigt att ha ett starkt varumärke, en tydlig kommunikation och att vara en attraktiv arbetsgivare.

"SSC har en nära nog unik och mycket spännande affärsidé och det är väldigt inspirerande att få hjälpa dem med sin digitala närvaro. Nu ska vi jobba för att stärka varumärket och den digitala affären och hjälpa SSC till en ännu starkare position", säger Peter Ljunglöf, projektledare och digital strategi på Ninetech.

Största svenska aktören inom avancerade rymdtjänster

SSC hjälper rymdorganisationer, företag, andra kommersiella aktörer och forskningsinstitut att få tillgång till rymden till nytta för jorden. Deras produkter och tjänster möjliggör framgångsrika rymdprojekt inom en rad olika tillämpningar, som telekommunikation, säkerhet, positionering och vetenskaplig forskning. Med 40 års erfarenhet är SSC ett av de mest erfarna och etablerade rymdföretagen i världen.

För mer information, kontakta Christoffer Nilsson. E-post: christoffer.nilsson@ninetech.com. Telefon: 0705-111 227