Würth lanserar e-katalog

I höstas gick Würths nya webbplats live och i dagarna lanserades en fullständig e-katalog kopplad till deras PIM-system. Lösningen skapar ett större serviceerbjudande mot kund och ska driva onlineförsäljning.

Efter att wurth.se lanserades under 2011 initierades ett intensivt utvecklingsarbete för att koppla på deras produktkatalog via PIM, Product Information Management. ”Den nya lösningen bygger på EPiServer Commerce, inRiver PIM och sökmotorn Apptus eSales BOOST”, berättar Nintechs projektledare Mats Bergman. ”Med en produktkatalog online får Würth möjlighet att skapa digitala kampanjer kopplade mot systemet, en ökad personalisering på webben med egna sidor för kunden och möjlighet att rikta information. Det har varit ett intensivt och spännande projekt och jag vill tacka hela projektgruppen på Ninetech och Würth för deras engagemang!”.

Bakgrunden till projektet är webbens ökade betydelse i försäljningsprocessen vilket skapat ett behov av moderna verktyg som kan hålla jämna steg med kunder och partners. En ny, modern och flexibel IT-plattform för webbaffärer ger också Würth möjlighet att framöver kunna skapa nya affärsmöjligheter. Ninetech har stått för utveckling och funktionalitet.

Kolla in nya produktkatalogen på Würths webbplats och läs mer om hur Ninetech kan hjälpa till att utveckla er E-handel. För mer information kontakta Mats Bergman, mats.bergman@ninetech.se, 010 - 470 65 82.