Combitech fördjupar samarbetet med Svensk Krisledning

Det nordiska teknikkonsultbolaget Combitech har ingått ett fördjupat samarbetsavtal med det globala incidenthanteringsföretaget Svensk Krisledning. Samarbetet omfattar säkerhetstjänster i Sverige och Norge samt ett system för krishantering, Crisis Commander.

Svensk Krisledning levererar idag Crisis Commander – ett webbaserat ledningssystem för kris- och kontinuitetshantering – till hundratals organisationer i över fyrtio länder. Utöver detta erbjuder företaget praktiska krisövningar åt svenska och internationella kunder. Combitech erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom krisberedskap, risk- och kontinuitetsplanering. Det är runt dessa områden som nu Combitech och Svensk Krisledning inlett ett samarbete. Samarbetet kommer att omfatta gemensamma leveranser av både projekt och mjukvarutjänster till uppdragsgivare i framförallt Sverige och Norge.

– Combitech har under vårt tidigare samarbete kompletterat vår egen expertis genom sin breda kompetens och lokala närvaro. Det innebär att våra kunder får tillgång till expertstöd inom både kris, risk och kontinuitetsplanering. Att fördjupa samarbetet känns därför som en logisk fortsättning, säger Thomas Hagström, VD på Svensk Krisledning.

Crisis Commander är ett användarvänligt, webbaserat ledningssystem utvecklat för både proaktiv och reaktiv krishantering inom organisationer. Det används för rapportering, hantering och uppföljning av vardagsincidenter och vid krissituationer.

– För Combitechs räkning innebär samarbetet, med Crisis Commander som en viktig del, att vi förstärker den helhetslösning som vi idag erbjuder våra kunder inom krisberedskap. Vi får dessutom möjlighet att arbeta med en rad av Svensk Krislednings intressanta kunder, säger Jonas Raber, resultatenhetschef på Combitech.

Pernilla Rönn, affärsområdeschef Informationssäkerhet, Combitech
Tel: 0706-950 227, E-post: pernilla.ronn@combitech.se

Charlotte Magnusson, informationschef, Combitech

Combitech är ett nordiskt teknikkonsultbolag med över 1400 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Företaget är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB. Läs mer på www.combitech.se