Combitech tecknar ramavtal med Lantmäteriet

Combitech har valts som ramavtalsleverantör i Lantmäteriets upphandling av IT-konsulttjänster. Då Lantmäteriet är en av de utvecklingsansvariga myndigheterna för e-förvaltning öppnar detta dörrar för Combitech inom detta område.

14 november 2011 - Combitech har i Lantmäteriets ramavtalsupphandling av IT-konsulttjänster tilldelats ramavtal på områdena "Ledning och styrning" samt "Uppdrags-konsulttjänster". Avtalet gäller i två år med möjlighet till förlängning i ett + ett år.

Lantmäteriet har blivit utsett av regeringen som en av fyra pilotmyndigheter för utvecklingen av nästa generations e-förvaltning och har ett samordningsansvar för området geografisk information och fastighetsinformation.

−Vi är mycket glada över att få förtroendet att stötta Lantmäteriet. Ramavtalet är också en viktig framgång i vår satsning på e-förvaltningsområdet. Vår teknikspets i kombination med verksamhetskunskapen inom offentlig sektor ger oss en stark position för att vara med och utveckla en myndighetsservice i världsklass, säger Jerker Löf, segmentsansvarig för Verk och myndigheter på Combitech.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

För ytterligare information kontakta:
Jerker Löf, segmentsansvarig Verk och Myndigheter, Combitech
Tel: 0705-848 036, E-post: jerker.lof@combitech.se

Combitech är ett av Sveriges största konsultbolag som kombinerar teknik, miljö och säkerhet. Företaget, som är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB, har 900 medarbetare fördelat på 20 orter i Sverige, och har även kontor i Norge. Läs mer på www.combitech.se