Combitech tecknar ramavtal med Rikspolisstyrelsen

Teknikkonsultbolaget Combitech, ett självständigt dotterbolag till Saab, har efter en upphandling tecknat ramavtal med Rikspolisstyrelsen. Avtalet gäller konsulttjänster inom strategisk och teknisk informationssäkerhet och omfattar tre avtalsområden.

Combitech tecknade ramavtal inom samtliga tre avtalsområden som upphandlingen gällde. De tre avtalsområdena omfattar följande uppdragsområden:

• Risk-, sårbarhets- och säkerhetsanalyser avseende IT-infrastruktur och komplexa IT-system
  • Revision, kontroll och granskning av IT-infrastruktur och komplexa IT-system
  • Stöd och kravställning på arkitektur- och designnivå inom tekniskt avancerade IT-säkerhetslösningar
  • Process- och metodutveckling samt rutiner för drift och underhåll av IT-säkerhetslösningar
  • Utveckling, metodstöd etc. avseende ledningssystem för informationssäkerhet i enlighet med standarder i ISO 27000-serien
  • Säkerhetsskydd i informationshantering

– Combitech har en bred kompetens som täcker samtliga aktuella områden. Vi har dessutom ett flertal relevanta referensuppdrag för andra myndigheter, till exempel Kriminalvården och Riksgälden. Bredden i uppdraget för Rikspolisstyrelsen är verkligen spännande och vi ser fram emot att påbörja samarbetet, säger Pernilla Rönn, tf affärsområdeschef för Informationssäkerhet på Combitech.

Avtalet gäller i två år med start 2014-03-04, med option på förlängning i ytterligare två år. Storleken på avtalet är inte fastställt men uppskattas ligga på samma nivå som för uppköpta konsulttjänster inom området strategisk och teknisk informationssäkerhet under föregående två år, cirka 8-9 miljoner kronor årligen.

Rikspolisstyrelsen har tilldelat fem ramavtal för respektive avtalsområde.

Pernilla Rönn, tf affärsområdeschef Informationssäkerhet, Combitech
Tel: 0706-950 227, E-post:
pernilla.ronn@combitech.se

Tel: 0734-184 143, E-post:
charlotte.magnusson@combitech.se

Combitech är ett nordiskt teknikkonsultbolag med över 1400 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Företaget är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB. Läs mer på www.combitech.se