Combitech utvecklar bastu- och ångbadsapp åt TylöHelo

Combitech stärker samarbetet med bastu- och ångbadsföretaget TylöHelo kring nästa generations teknik. Ett resultat är en ny applikation för att övervaka och styra bastun och ångbadet från mobiltelefonen och surfplattan.

Combitech i Jönköping och TylöHelo i Halmstad, samarbetar sedan tidigare kring utveckling av teknik för kontrollpaneler, bastuaggregat och ånggeneratorer, vilket har gett TylöHelo möjlighet att presentera en rad nya affärskoncept med ökade användarmöjligheter. Företagen stärker nu samarbetet, vilket har resulterat i en ny applikation som gör det möjligt för användaren att övervaka och styra sin premiumanläggning från mobiltelefonen och surfplattan. Applikationen som Combitech har utvecklat har samma funktioner och design som styrpanelsgrafiken i TylöHelös anläggningar.

– Nästa generations bastubad ska kunna förberedas från soffan. Det bästa sättet att maximera användarvänligheten är att integrera bastun med badarens mobila enheter. Man ska lugnt kunna sitta i ett annat rum medan bastun värms upp och sedan bli informerad via mobilen eller surfplattan om när det är dags att byta om, säger Johnny Wärnelöv, koncernchef på TylöHelo.

– Vi är mycket glada över att TylöHelo ger oss förnyat och förstärkt förtroende som samarbetspartner. Det är även roligt att man väljer att utnyttja möjligheterna med ”apptrenden” och att man – genom smart funktionalitet och en tydlig grafisk profil – sätter sin egen prägel på applikationen. Uppdraget passar oss mycket bra då vi har satsat mycket på det här teknikområdet under de senaste åren och bland annat utvecklat vår egen nisch som vi kallad ”Information of Things”, säger Anders Flygare, affärsutvecklare på Combitech.

Anders Flygare, affärsutvecklare, Combitech
Tel: 0734-188 080, E-post: anders.flygare@combitech.se

Combitech är ett nordiskt teknikkonsultbolag med över 1400 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Företaget är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB. Läs mer på www.combitech.se