Ny vd på Combitech

Hans Torin har utsetts som ny vd för teknikkonsultföretaget Combitech, ett självständigt bolag i Saab-koncernen.

Hans Torin har under en tid fungerat som tillförordnad vd i Combitech, efter att företagets förra vd Marie Bredberg lämnade rollen för en roll i ledningen för Saabs nybildade affärsområde Industrial Products & Services. Nu har Combitechs styrelse utsett honom till permanent vd för företaget.

- Hans är en erfaren ledare med värdefull erfarenhet från konsultbranschen. Under hans ledning som tillförordnad vd, har Combitech vänt en situation med vikande lönsamhet till en stabil situation på alla våra marknader. Det känns därför mycket bra att han tackat ja till vårt erbjudande om att tillträda som vd för Combitech, säger Combitechs styrelseordförande Dan Jangblad.

Hans Torin kommer närmast från rollen som divisionschef för Technical Information Solutions på Combitech och började på Combitech 2012 i samband med förvärvet av Sörman Information, där han var vd. Han har en lång erfarenhet från ledande roller i konsultbranschen, bland annat från Capgemini. Hans är 55 år och är bosatt i Linköping med sin familj.

Combitech är ett nordiskt teknikkonsultbolag med över 1400 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Företaget är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB. Läs mer på www.combitech.se