Festen fortsätter i nya säsongen av Workaholics – mer utflippad än någonsin

”Things just got weirder” är temat när den sjätte säsongen av den populära amerikanska sitcomen Workaholics har premiär. Seriens tre huvudpersoner, Adam, Blake och Ders, jobbar tilsammans på ett telemarketingföretag men allra helst festar de, dygnet runt. I den sjätte säsongen är de varken lugnare eller vuxnare – tvärtom.

Har du också de där flummiga kompisarna som spontant adopterar en katt? Eller startar en wrestlingliga i kvarteret? Du är inte ensam. Nu är de utflippade killarna Adam, Blake och Anders, mer känd som ”Ders”, tillbaka med en sjätte säsong av den amerikanska sitcomen Workaholics.

I serien följer vi tre killar som nyligen har slutat college. De bor tillsammans, jobbar på samma telemarketingföretag och festar 24/7. Klädkoder, deadlines och effektivitet innan lunch är inte något som de här killarna är vana vid. Killarna sköter sina jobb, ibland gör de till och med ett bra jobb, men de försover sig, festar lite för mycket och lever bara för dagen – även om de inte alltid vet vilken dag det är.

Det talande temat för den nya säsongen är ”Things just got weirder” och trots att det är den sjätte säsongen har Adam, Blake och Ders varken blivit lugnare eller mer vuxna, tvärtom. De gör bland annat en omfattande insats för att hitta sina gamla och barnförbjudna favoritfilmer och adopterar också en katt.

Kollegorna Jillian (Jillian Bell), Alice (Maribeth Monroe) och Montez (Erik Griffin) samt kompisen Karl (Kyle Newacheck) medverkar även i den nya säsongen. Dessutom gästspelar Dane Cook, Whitney Cummings, Andy Dick och Pauly Shore.

Serien är skapad av Adam Devine, Blake Anderson och Anders Holm, som både spelar och ger namn till de tre huvudpersonerna samt Kyle Newacheck, som också medverkar i serien. Adam Devine är bland annat känd från serien Modern Family och Pitch Perfect-filmerna, Blake Anderson har tidigare medverkat i Comedy Cental-serien Drunk History, samt i filmen Bad Neighbours. Anders Holm är främst känd för sin roll i komedi-filmen The Intern, där Adam Devine också medverkade.

Den första säsongen av Workaholics hade premiär i USA 2011 och har blivit en stor framgång. På söndag den 17 januari kl. 22.00 är det premiär för den sjätte säsongen, på Comedy Central.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, nordisk PR ansvarig
0046 73 83 73 424
Karolina.moberg@vimn.com

Om Comedy Central
Comedy Central är kanalen med de bästa komediserierna, ståupparna och animerade serierna i svensk tv med sändningar dygnet runt. Som världens enda komedi-nätverk erbjuder Comedy Central provokativa originalserier som South Park, The Daily Show, The Comedy Central Roast tillsammans med världens bästa stand up, sketch-program, dramedy och mycket mer. Comedy Central kan ses av hälften av Sveriges befolkning och finns tillgängligt hos Boxer, Canal Digital, Com Hem, Telia, Tele2 och Viasat. www.comedycentral.se