Hillary Clinton i nya säsongen av komediserien Broad City

Den tredje säsongen av Broad City har nu Sverigepremiär på Comedy Central. I den nya säsongen får huvudkaraktärerna Abbi och Ilana sällskap av en stjärnspäckad lineup med gästskådespelare som presidentkandidaten Hillary Clinton och artisten Adam Levine från Maroon 5.

I den nya tredje och nya säsongen av Broad City gör (Abbi Jacobson) och Ilana (Ilana Glazer) besök på trafikverket, får råttor i lägenheten, kämpar med pinsamma släktbesök och nya flirtar. De tar dessutom sitt festande till nya nivåer.

Broad City har gjort succé i USA och är kritikerrosad världen över. Serien har listats bland de bästa serierna under 2015 av bland annat Rolling Stone och TimeOut.  I serien följer vi Abbi och Ilana, två tjejer i 20-års åldern, deras vänskap och liv i New York. Serien har fått en kultstatus och är tidstypisk med en rak, rå och rapp jargong. Illana jobbar på ett säljbolag och Abbi jobbar som väktare på ett fitnesscenter. Abbi gör försök till att vara självständig och ansvarsfull men blir oftast påverkad av Illana, som är en marijuanaälskande entusiast.

Säsong tre har en stjänspäckad lineup med gästskådespelare som Hillary Clinton, Adam Levine, Vanessa Williams, Melissa Leo, Whoopi Goldberg, Alan Alda och Tony Danza.

Presidentkandidaten Hillary Clinton avslöjade sin medverkan via sitt Twitterkonto, som följs av över 5 miljoner, med en bild från inspelningsplatsen tillsammans med huvudrollsinnehavarna. Clinton använde sig även av seriens typska uttryck i sin hashtag; #yas.

Broad City har skapats av Abbi Jacobson och Ilana Glazer, som även spelar huvudrollerna. Den första säsongen hade premiär i USA under 2014 och blev en stor framgång. Innan serien började TV-sändas visades den som webbserie under 2009 till 2011.

Söndagen den 21 februari kl. 22:00 sänds det första avsnittet från säsong tre på Comedy Central.

Se Hillary Clintons tweet om hennes medverkan i serien här

För mer information, screeners och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, nordisk PR ansvarig
0046 73 83 73 424
Karolina.moberg@vimn.com

Om Comedy Central
Comedy Central är kanalen med de bästa komediserierna, ståupparna och animerade serierna i svensk tv med sändningar dygnet runt. Som världens enda komedi-nätverk erbjuder Comedy Central provokativa originalserier som South Park, The Daily Show, The Comedy Central Roast tillsammans med världens bästa stand up, sketch-program, dramedy och mycket mer. Comedy Central kan ses av hälften av Sveriges befolkning och finns tillgängligt hos Boxer, Canal Digital, Com Hem, Telia, Tele2 och Viasat. www.comedycentral.se

Taggar: