Viacom International Media Networks lanserar världens första kattkanal

En digital Tv-kanal 100 % dedikerad åt katter är konceptet för Viacom International Media Networks lansering av 24Kitten i vår.

24Kitten lanseras som en pilot i Nordeuropa med förhoppningen om att bli Viacom International Media Networks nya globala satsning.

24Kitten innehåller en stark 24-timmars line-up bestående av fem fasta programpunkter: livsstil & hälsa, reality, mode, tecknade serier och filmer.

• Tittarna kan börja sin morgon med Good Morning, Kittens“ – de mest älskade tecknade serierna och familjeshowerna för kattälskare.
  • Dagtid fokuserar 24Kitten på livsstil och hälsa. Programmet “The Cat Doctor“ är ett interaktivt magazine med mat och hälsotips för våra små fyrbenta vänner.
  • “Shopping Cat“ – Två timmar livesända shoppingtips: användbara produkter för katter och kattägare.

• “Catwalk“ – De senaste trenderna och shoppingtipsen livesända direkt från catwalken för katter och deras ägare.
  • Eftermiddagarna på 24Kitten är fullt dedikerade till kattens hjärtefrågor och känslor. I "My Kitten“ får hemlösa katter nya hem och showen "Love Cats“ hjälper katter och kattägare att finna den stora kärleken.
  • Bästa sändningstid på 24Kitten är tillägnad “Catbusters“ med de mest populära och älskade kattfilmerna.
  • Under natten sänds “Fun Cats“ med roliga hemmavideos med katter och kattälskare.

För ytterligare information och videomaterial vänligen kontakta:
Robin Kvarnström, presskontakt MSLGROUP Stockholm
08 550 511 00 eller 070 282 76 91
robin.kvarnstrom@mslgroup.com

Lina Bergman, presskontakt MSLGROUP Stockholm
08 550 511 00 eller 076 218 31 67
lina.bergman@mslgroup.com

About Viacom International Media Networks (VIMN)

Viacom International Media Networks (VIMN), a unit of Viacom Inc. (NASDAQ: VIAB, VIA), is comprised of many of the world’s most popular multimedia entertainment brands, including MTV, Nickelodeon, Comedy Central, BET, Paramount Channel, VH1, VIVA, COLORS, Game One and Tr3s: MTV, Música y Más. Viacom brands are seen globally in more than 600 million households in 170 territories and 37 languages via more than 200 locally programmed and operated TV channels and more than 550 digital media and mobile TV properties. For more information about Viacom and its businesses, visit www.viacom.com. Keep up with Viacom news by following Viacom’s blog at blog.viacom.com and Twitter feed at www.twitter.com/Viacom.