Comet Networks och Canal Digital tecknar avtal

Report this content

Genom egna lösningar och samarbeten med etablerade aktörer erbjuder Comet Networks en helhetslösning inom öppna bredbandsnät. För att stärka sitt erbjudande har Comet Networks tecknat ett avtal med Canal Digital. Avtalet innebär att Canal Digital blir en ny leverantör av TV via bredband i Comet Networks öppna bredbandsnät.

Från och med 1 augusti 2009 blir Canal Digital tjänsteleverantör hos Comet Networks. Bolaget får därmed full tillgänglighet i de öppna stads- och fastighetsnät som Comet Networks har knutit sig till. – Avtalet med Canal Digital medför att vi kan erbjuda befintliga och potentiella kunder en ännu större valfrihet för tv via bredband. Canal Digital har ett mycket attraktivt kanalutbud och har nyligen även lanserat HDTV via bredband. Vi är övertygade om att våra kunder på många sätt kommer att uppskatta Canal Digital som en av leverantörerna i vårt öppna bredbandsnät, säger Christian Wictorin, marknadschef på Comet Networks.

Taggar: