ComExchange Commercial Exchanges AB(publ).

Report this content

ComExchange Commercial Exchanges AB(publ). Bolaget har inför den förestående bolagsstämman den 22 december till aktieägarna och pressen skickat ut ett förslag till ändrad verksamhet i bolaget. Förslaget bygger till en del på ett förvärv av aktiemajoriteten i Skandiamäklarna Holding AB, ett förvärv som förverkligats såtillvida att avtal om köp träffats beträffande 41 procent av aktierna. Styrelsen i ComexChange har bibringats den uppfattningen att andra aktieägare kunde tänka sig att avyttra sina aktier, dock först efter instundande årsskifte, varigenom en majoritet av aktierna skulle kunna förvärvas. Mot bakgrund härav har ComExchange lämnat skriftliga utfästelser att förvärva också dessa aktier. ComExchange har emellertid mottagit en underrättelse om att dessa aktieägare inte vill överlåta sina aktier, vilket innebär att det för närvarande inte heller tycks vara möjligt att uppnå den tilltänkta aktiemajoriteten. För att all information skall vara tillgänglig för aktieägarna inför den handel med bolagets aktier som är avsedd att återupptas under torsdagen den 21 december bör även detta omnämnas. Styrelsen kommer, mot bakgrund av de diskussioner som förs med andra mäklarföretag, att såsom tidigare aviserats söka bolagsstämmans bemyndigande den 22 december att försöka genomföra ändringen av verksamhetsinriktningen efter förvärv av eller i samarbete med annat fastighetsmäklarföretag för det fall någon överenskommelse slutgiltigt ej skulle kunna nås med Skandiamäklarna. Tommy Brenner Styrelsens ordförande ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/20/20001220BIT01240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/20/20001220BIT01240/bit0002.pdf