Commercial Exchanges: Commercial Exchanges köper Definition Multimedia

Report this content

COMMERCIAL EXCHANGES: COMMERCIAL EXCHANGES KÖPER DEFINITION MULTIMEDIA Commercial Exchanges går in som huvudägare i Definition Multimedia i Ystad AB. Förvärvet görs dels kontant, dels genom en nyemission riktad mot ägarna i Definition. Definition är ett webbföretag som arbetar framförallt med webbdesign och med teknisk support för framtagande av portaler. Förvärvet innebär att Commercial Exchanges får tillgång till kapacitet för att klientanpassa och utveckla Business-to-Business portaler byggda på programvaru-plattformen ComX. "Genom detta förvärv får vi tillgång till kapacitet för att klara våra åtaganden med att kundpassa och utveckla våra portaler. Detta ett viktigt steg för oss för att uppnå vår målsättning att bli den ledande leverantören av nyckelfärdiga handelsplatser inom B2B. Målet är att starta 30 handelsplatser under år 2000" säger Peter Malmström, ställföreträdande VD på Commercial Exchanges. Commercial Exchanges erbjuder nyckelfärdiga lösningar för branschvisa, vertikala Business-to- Business marknadsplatser. Inofficiell handel i Commercial Exchanges, med kortnamnet COMX, sker hos Net Capital AB. Kursinformation finns i SIX-systemet på sidan 475 eller på http://www.netcapital.se. Definition Multimedia i Ystad AB bedriver sedan april 99 verksamhet inom framtagande av webblösningar, framförallt databasdrivna webbplatser med fokus på nytta för besökaren och enkelhet för informationsskaparna. Definition arbetar även med webbdesign och med teknisk support för framtagande av portaler. Bland Definitions kunder finns t.ex. LV4 Vasallen AB, Stifab Farex AB, EGO Frame Work, Ystads Industrifastigheter AB. För mer information kontakta: Peter Malmström Magnus Ivarsson Ställföreträdande verkställande direktör Verkställande direktör Commercial Exchanges Definition Multimedia Tel. 0709-998011 Tel. 0411-558650 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/13/20000413BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/13/20000413BIT00280/bit0002.pdf