• Comfort Hotel/

Choice Hotels expanderar i centrala Göteborg – Hotel Victoria ny medlem i nordens största hotellkedja.

Report this content

Hotel Victoria i central Göteborg blir nu en del av hotellkedjan Choice Hotels Scandinavia, med över 140 hotell i Norden. Ett franchiseavtal har tecknats vilket innebär att Hotel Victoria ingår i hotellkedjan under varumärket Comfort Hotel från och med den 1 november 2005. Hotellet byter namn i samband med sitt inträde i kedjan och det nya namnet blir Comfort Hotel City Center.

– Comfort Hotel har som målsättning att etablera sig i citylägen i större och mindre städer. Hotel Victoria passar perfekt in i vår portfölj med sin personliga atmosfär och sitt centrala läge, säger Thomas Westergaard, direktör, Comfort Hotel i Norden. Comfort Hotel City Center är ett affärsresehotell som ligger mitt i centrala Göteborg på gångavstånd från centralstationen och citykärnan. Hotellet har 55 rum och 110 bäddar samt ett mötesrum. – Vi ser med stor tillförsikt fram emot att få Choice Hotels Scandinavia som samarbetspartner. Varumärket Comfort Hotel passar oss och våra hotellgäster perfekt med sin nya satsning på konceptutveckling och växt i Norden, säger de gemensamma ägarna Thomas Hannerfalk och Wenche Osbakk-Hannerfalk, Comfort Hotel City Center.