Comfort fortsätter expandera regionalt

Report this content

Sveriges största VVS-installationskedja, Comfort, blir ännu större. JSB Rör, från Vallentuna och Månsson&Netterberg från Varberg, ansluter sig nu till kedjan. Tillsammans tillför de två bolagen mer än 70 miljoner i omsättning och ungefär 40 kvalificerade montörer. Därmed ökar Comfort takten i den planerade expansionen för att bli en allt starkare regional kedja. Comfort-kedjan omsatte cirka 4,2 miljarder 2009.

Sedan Håkan Hedberg tillträdde som VD för Comfort-kedjan i januari 2008 har fokus varit att öka antalet medlemsföretag och att stärka den regionala närvaron. Hittills har tolv företag anslutit sig till kedjan. JSB Rör och Månsson&Netterberg är de två senaste tillskotten. Båda bolagen är tydliga exempel på företag som har en stark profil inom sin region och som under de senaste åren haft en god tillväxt. Exempelvis var Månsson&Netterberg ett av de företag som utsågs som ”Bästa Tillväxt” inom kommunen under 2009 - Vi har haft ett tydligt fokus på att öka vår regionala närvaro under de senaste åren och därför det här tillskottet ett väldigt bra kvitto på att vi är på rätt väg. Båda företagen är mycket välskötta och har ett gott renommé inom respektive ort, vilket givetvis stärker Comfort-kedjans styrka i stort. Jag ser fram emot att få jobba tillsammans med dem i vår fortsatta gemensamma expansion, säger Håkan Hedberg, VD på Comfort. JSB Rör var exempelvis involverade i byggandet av White Arkitekters uppmärksammade kontor i Stockholm, där man bland annat ansvarade för det avancerade kylsystemet som har fått stor uppmärksamhet i branschen. - Det är klart att en medverkan i Comfort-kedjan ger oss ytterligare en styrka när vi närmar oss större projekt, som exempelvis White-kontoret. Comforts satsningar på kvalitetsfrågan och effektiv projekthantering är också något som passar in i vår verksamhet på ett väldigt bra sätt, säger Rolf Lingvall hos JSB Rör.

Taggar: