Comfort topprekryterar - Mikael Sörsten ny chef för inköp och sortiment

Report this content

VVS-installationskedjan Comfort rekryterar Mikael Sörsten som ny chef för inköp och sortiment. Genom nyckelrekryteringen kommer Comfort att ytterligare effektivisera inköpsorganisationen med fokus på ökad lönsamhet för medlemmarna i kedjan. Mikael kommer närmast från Bravida där han var nordisk inköpschef.

Comfort-kedjan har under det senaste året fokuserat på att utveckla en ny IT-struktur i företaget. Comfort går nu in i nästa fas och påbörjar arbetet med att effektivisera inköpsorganisationen.

Den nya nyckelrekryteringen av Mikael Sörsten kommer tillsammans med sitt inköpsteam att arbeta med att utveckla en koordinerad inköpsprocess och ett väl strukturerat sortiment, något som kommer att ge bättre priser. Resultatet av arbetet kommer att stärka konkurrenskraften hos kedjans 130 lokala företag. Mikael kommer också att sitta med i Comfort-kedjans ledningsgrupp.

-          Mikael är en av de bästa i branschen och kommer att ha en nyckelposition när det kommer till att öka de lokala företagens lönsamhet. Med Mikaels gedigna erfarenhet kommer vi ytterligare vässa vårt erbjudande och bidra till att förstärka vår position som marknadsledare, säger Göran Swedérus, VD för Comfort.

Mikael kommer närmast från Bravida där han sedan 2007 har jobbat som nordisk inköpschef. Han är civilekonom i grunden och har tio års erfarenhet från marknads- och inköps-befattningar inom Sandvik-koncernen.

-          Att arbeta med att skapa branschens vassaste sortiment i en kedja med så stora volymer är en möjlighet som jag verkligen ser fram emot. Med ett starkt inköpsteam runt mig kommer vi att kunna skapa bra förutsättningar för att öka lönsamheten hos de 130 lokala företagen i kedjan, säger Mikael Sörsten.

För mer information kontakta gärna:

Göran Swederus, VD, Comfort
goran.swederus@comfort.se

Om Comfort
Comfort är Sveriges största VVS-kedja med 130 medlemsföretag, 3 000 anställda varav drygt 1 800 certifierade montörer och 65 butiker med en årsomsättning på 4,5 miljarder. Comfort erbjuder företag och privatpersoner kvalitativa helhetslösningar – allt från material och installation till service och underhåll – inom värme och vatten. Comfort är återförsäljare och leverantörer av branschens största varumärken. Butikerna är också utställningslokaler fulla av badrumsmiljöer, dit kunder, och kunders kunder, välkomnas för att inspireras. Tack vare Comforts erfarenhet och storlek kan generösa garantier lämnas.

Taggar: