ComfortZone tillsätter ny vd

Report this content

ComfortZone, en svensk frånluftsvärmepumpstillverkare, meddelar att Patrick Henriksson har utsetts till ny vd. Patrick, som tidigare varit operativ chef på ComfortZones fabrik i Motala, tar över rollen omedelbart.

En bild som visar Människoansikte, Människoskägg, person, vägg

Automatiskt genererad beskrivning

Patrick har tidigare erfarenhet från ledande befattningar på Saab, Electrolux och SCI och har senast arbetat som operativ chef på fabriken i Motala. Det nya vd-bytet syftar till att växla upp produktionen och en fortsatt tillväxt.

– Jag ser verkligen fram emot att leda ComfortZone vidare och säkerställa en effektivisering av produktionen och kontinuerlig kvalitetsutveckling. Jag vet redan att vi har en ytterst kompetent och engagerad personal, och tillsammans ska vi ta ComfortZone till nästa nivå, säger Patrick Henriksson, vd på ComfortZone.

ComfortZone har tidigare byggt en ny fabrik i Motala, för att kunna möta efterfrågan i Sverige och Europa och utöka produktionen.

– Jag vill även tacka vår tidigare vd Robert Berg för hans tid och engagemang hos oss. Hans insatser har varit avgörande för att förvandla ComfortZone från ett litet innovationsföretag till en stark aktör inom frånluftsvärme, säger Patrick Henriksson.

Patrick Henriksson | vd | pahe@comfortzone.se | 073-411 93 20

Om ComfortZone

En innovativ entreprenör ställde sig tidigt på 00-talet frågan om man kunde skapa ett system som ökade effekten avsevärt på en värmepump. Det kunde man och sommaren 2003 levererades de första frånluftsvärmepumparna från det nybildade företaget ComfortZone. Från fabriken i Motala levereras idag tusentals frånluftsvärmepumpar till både den svenska och den europeiska marknaden. Från starten har ComfortZone varit innovatören bland frånluftsvärmepumps-producenter vad gäller energieffektiv teknik som förser tusentals svenska och utländska hem med hela dess värme- och varmvattenbehov. Ventilation och frisk inomhusluft får man på köpet. Och kyla om man vill. Huvudkontoret ligger i Täby norr om Stockholm. www.comfortzone.se