Comintell introducerar "Matrix Search"

Report this content

Comintell introducerar "Matrix Search" - ett nytt sätt att presentera sökresultat Comintell Nordic AB introducerade idag den patent-sökta "Matrix Search" teknologin, ett revolutionerande nytt sätt att presentera sökresultat. Istället för att presentera sökresultat som en lång lista, visualiserar Matrix Search resultaten i en matris, klassificerad på ämne och/eller datum. Detta gör det enkelt att överblicka stora mängder av information och hjälper användaren att plocka ut de för honom viktigaste delarna i informationen. [REMOVED GRAPHICS] "Många av våra kunder har insett att vanliga sökmotorer inte kan hjälpa dem att analysera och se mönster i informationsflödena och de har bett oss att ta fram ett verktyg som låter dem göra detta," berättar Jesper Ejdling Martell, Marknadsansvarig på Comintell. "Matrix Search underlättar detta genom att tillhandahålla ett verktyg som är välanpassat för att snabbt skapa skräddarsydda rapporter för business intelligence." Matrix Search är helt webb-baserat och finns som en påbyggnads-modul för Knowledge Xchanger, som är Comintell's mjukvara för Knowledge Management applikationer. Några få utvalda kunder kommer att testköra teknologin nästa månad. Om Comintell Comintell är Nordens ledande leverantör av mjukvara och lösningar för kunskapshantering. Bland Comintells referenskunder finns Birka Energi, Sonera, och Telia. Företaget grundades 1999 och är privatägt med Novestra, ett av Nordens ledande riskkapitalbolag, som en av huvudägarna. För mer information om Comintell, hänvisar vi till webb sidan http://www.comintell.com. För mer information, vänligen kontakta: Comintell Nordic AB Jesper Ejdling Martell, Marknadsansvarig Tel: +46-8-663 76 00 e-mail: jesper@comintell.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00220/bit0001.pdf