Comintell övertar ZineMeUp's produktportfölj

Report this content

Comintell övertar ZineMeUp's produktportfölj Comintell, Nordens ledande Knowledge Management företag, meddelade idag att man utökat sin produktportfölj för kunskapshantering med fem nya produkter från ZineMeUp AB. Comintell tar över rättigheterna till samtliga ZineMeUp ABs produkter och existerande kundrelationer med omedelbar effekt. Detta inkluderar produkter såsom Mediahanteraren, Webbtidning och Interaktiva webenkäter samt kunder som exempelvis Ericsson Telecom, Chalmers Tekniska Högskola och Tidningsutgivarna. Samtidigt blir ZineMeUp en auktoriserad återförsäljare av Comintell's produkter. "Vi är mycket nöjda med att kunna fortsätta förstärka våra mjukvarulösningar för kunskapshantering och omvärdsbevakning," säger Comintells VD, Jesper Ejdling Martell. "Vi har jobbat med ZineMeUp i många år och vet att deras produkter kompletterar våra nuvarande lösningar på ett sätt som våra kunder kommer att ha stor nytta av." "Affären med Comintell är strategiskt viktig för oss. Integrationen av vårt produktpaket med Comintell kommer innebär att vi, som partner, kan vara med om att leverera förstklassiga lösningar för webbpublicering och informationshantering", säger Jakob Sverker, VD för ZineMeUp AB. Om Comintell Comintell är Nordens ledande leverantör av mjukvara och lösningar för kunskaps-hantering med inriktning på omvärldsbevakning. Bland Comintells referenskunder finns Posten, Skanska, Sonera, Telia, Tetra Pak och Volvo. Företaget grundades 1999 och är privatägt. För mer information om Comintell, hänvisar vi till webbsidan http://www.comintell.com. Om ZineMeUp ZineMeUp AB är ett svenskt IT-företag som grundades 1999. Huvudprodukten är webbpubliceringssystemet ZineUp. För mer information om företaget, vänligen se http://www.zineup.com. För mer information, vänligen kontakta: Comintell Nordic AB ZineMeUp AB Jesper E. Martell, VD Jakob Sverker, VD Tel: +46-8-663 76 00 e-mail:jakob@zineup.com e-mail: jesper@comintell.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00260/wkr0002.pdf