IT företaget Comintell får flera order för programvaran Knowledge XChanger 2.0

Report this content

IT företaget Comintell får flera order för programvaran Knowledge XChanger 2.0 På kort tid har IT företaget Comintell lyckats vinna beställningar av sin programvara för kunskapshantering (sk "Knowledge Management") från flera stora kunder. Volvo Personvagnar, Observer och Tetra Pak tillhör de företag som valt att använda Knowledge XChanger 2.0 för att förvalta och utveckla sitt kunskapskapital. "Vi ser de nya order vi vunnit under sommaren som ett genombrott för vår programvara Knowledge XChanger 2.0 och en bekräftelse på att den produktutveckling som bedrivits inom Comintell har gett en produkt som är mycket konkurrenskraftig", säger Pia Hylander, nytillträdd VD på Comintell Nordic AB. Om Knowledge XChanger Comintell Knowledge XChanger 2.0 är en intranätbaserad programvara särskilt anpassad för kunskapshantering. Det är ett verktyg som stödjer flödet av omvärldsinformation och kunskap och innehåller funktioner såsom: · Content Management · People Finder · Search & browse · Personalised settings · Community tools · Taxonomy Classifier Under hösten kommer Comintell att anordna ett flertal kostnadfria seminarier om den nya versionen av Knowledge XChanger och hur den kan användas. Anmälan kan göras på http://www.comintell.com/register.htm. Här kan man också beställa ett koncept dokument om Knowledge XChanger. Om Comintell Comintell är Nordens ledande leverantör av mjukvara och lösningar för kunskapshantering. Bland Comintells referenskunder finns Birka Energi, Sonera, och Telia. Företaget grundades 1999 och är privatägt med Novestra, ett av Nordens ledande riskkapitalbolag, som en av huvudägarna. För mer information om Comintell, hänvisar vi till webb sidan http://www.comintell.com. För mer information, vänligen kontakta: Comintell Nordic AB Jesper Ejdling Martell, Marknadsansvarig Tel: +46-8-663 76 00 e-mail: jesper@comintell.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/28/20010828BIT00450/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/28/20010828BIT00450/bit0001.pdf