Observer och Comintell i strategiskt samarbete

Report this content

Observer och Comintell i strategiskt samarbete Comintell Nordic AB och Observer AB har ingått ett strategiskt samarbetsavtal, där Observer kommer att använda Comintells mjukvaruprodukter som bas för portallösningar. Portallösningarna kommer att användas för leverans och hantering av Observers omvärldsbevakningstjänster. Observer kommer dessutom att vara internationell distributör av Comintells programvara för kunskapshantering, Knowledge XChanger. Genom detta samarbete kommer Observers kunder att kunna tillgodogöra sig omvärldsinformation på ett enklare, snabbare och effektivare sätt. "Observer är världens största aktör inom omvärldsbevakning och kommunikationsanalys, så självklart är detta samarbete av stor strategisk betydelse för Comintell" säger Gabriel Anderbjörk, partneransvarig på Comintell Nordic AB, och fortsätter; "Vår mjukvara kommer genom detta samarbete att få en väsentligt ökad distribution på den internationella marknaden." "Observer har sitt fokus på att stödja våra kunders behov inom Business Intelligence", säger Pär Lager, ansvarig för affärsutveckling inom Observer. "Samarbetet med Comintell är ett centralt led i att säkerställa vår förmåga att leverera ledande omvärldstjänster till våra kunder". Om Observer Observer AB, noterat på O-listan (Attract 40) vid Stockholmsbörsen, har sin verksamhet inom omvärldsbevakning, analys och kommunikationsutvärdering, målgruppsidentifiering för och förmedling av information för PR- och IR- ändamål. Observer AB omsätter på rullande tolvmånadersbasis drygt 1200 miljoner kronor och sysselsätter cirka 2000 personer i Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Finland, Norge, Danmark, Portugal, Irland, Estland, Lettland och Litauen. Om Comintell Comintell är Nordens ledande leverantör av mjukvara och lösningar för kunskapshantering. Bland Comintells referenskunder finns Birka Energi, Sonera, Telia och Volvo. Företaget grundades 1999 och är privatägt med Novestra, ett av Nordens ledande riskkapitalbolag, som en av huvudägarna. För mer information om Comintell, hänvisar vi till webb sidan http://www.comintell.com. För mer information, vänligen kontakta: Comintell Nordic AB Jesper Ejdling Martell, Marknadsansvarig Tel: +46-8-663 76 00 e-mail: jesper@comintell.com Observer AB Pär Lager, Vice President, Business Development Tel: + +46-8-507 41 000 e-mail: par.lager@observer.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/28/20010928BIT00500/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/28/20010928BIT00500/bit0003.pdf