Comintelli AB: Comintelli integrerar Open AI i Intelligence2day® för AI-drivna insikter

Comintelli, ett ledande företag inom market och competitive intelligence, lanserade idag en integration mellan sin SaaS-plattform, Intelligence2day® och Open AI:s generativa AI-teknik.

"AI-drivna insikter är framtiden, och vi är stolta över att vara i framkant av denna utveckling", säger Jesper Martell, VD för Comintelli. "Vår strävan att kontinuerligt erbjuda våra kunder de senaste verktygen för att hjälpa dem lyckas är en stark drivkraft bakom denna integration."

Integrationen gör det möjligt för kunderna att få AI-drivna insikter genom en ny funktion kallad "Key Takeaways". Den använder Open AI:s språkmodell för att sammanfatta artiklar och rapporter i korta punktlistor. Funktionen "Executive Summary" finns också tillgänglig för att sammanfatta bifogade filer och dokument. Dessa funktioner hjälper kunderna att snabbt och enkelt se huvudbudskapen i stora informationsflöden.

"Även om vi redan hade omfattande AI-funktioner, såsom klustring, klassificering, och översättning, tror vi att generativ AI är en av de mest disruptiva teknologierna någonsin för kunskapsarbetare", säger Jesper Martell, VD för Comintelli. "Vi ser att det finns många uppgifter inom market och competitive intelligence som kan förenklas med denna teknik och kommer därför fortsätta utveckla vår nya integration med OpenAI API de kommande månaderna."

Även om teknologin är imponerande är det viktigt för organisationer att tänka på konsekvenserna av att mata in egen eller känslig data i AI-drivna verktyg. Comintellis integration med Open AI har tagit hänsyn till detta och säkerställer att kunddata förblir säker och skyddad.

Comintellis prisbelönta och AI-baserade plattform Intelligence2day® (www.intelligence2day.com) gör det möjligt för företag att samla in, analysera och utnyttja information om sin omvärld (exempelvis marknader, trender, kunder och konkurrenter). Intelligence2day® används av olika typer av företag och organisationer inom framförallt kemi, försäkring, hälsovård, telekommunikation, IT och tillverkningssektorerna. Exempel på kunder är internationella företag som AkzoNobel, Bayer, Dow Corteva, Ericsson, Essity, JD Irving, Owens Corning och Tetra Pak.