Comintelli AB: Kommuniké från extra bolagsstämma i Comintelli AB den 12 juli 2022

Extra bolagsstämma i Comintelli AB ägde rum idag den 12 juli 2022 varvid stämman fattande följande huvudsakliga beslut.

Med stöd av 20 och 22 §§ lagen (2022:121) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor genomfördes stämman utan fysisk närvaro och enbart genom poströstning.

Godkännande av styrelsens beslut om nyemission

Den extra bolagsstämman beslutade att, i enlighet med styrelsens förslag, godkänna styrelsens beslut från den 22 juni 2022 om nyemission om högst 1 458 332 aktier.

Genom nyemission ökar antalet utestående röster med 1 458 332, från 7 490 000 till 8 948 332. Aktiekapitalet ökar med 131 249,88 kronor från 674 100 kronor till 805 349,88 kronor, motsvarande en utspädning 16,30 procent av antalet aktier och röster i bolaget.