• Comintelli/

Comintelli AB: Valberedningens förslag till beslut styrelseledamöter inför årsstämman 24 maj 2023 i Comintelli AB (publ.)

Valberedningen, vilken representerar 38,6 % av antalet röster och aktier vid avstämningstidpunkten 30 september 2022, föreslår att styrelsen skall bestå av fem (5) ordinarie ledamöter vilken är en förändring från nuvarande styrelse vilken består av fyra (4) ordinarie ledamöter och en (1) styrelsesuppleant. Följande fem (5) styrelseledamöter föreslås;

• Per Hjortblad (omval)
  • Sofia Fogelfors (omval)
  • Tomas Huuva (omval)
  • Roine Gabrielsson (omval)
  • Markko Vaarnas (nyval)

Valberedningen föreslår att nuvarande styrelseordförande Per Hjortblad omväljs och Markko Vaarnas väljs som vice styrelseordförande. Då styrelsesuppleant inte längre kommer väljas, omväljs inte nuvarande styrelsesuppleant Jesper Ejdling Martell (vd Comintelli AB).

Valberedningens fullständiga förslag kommer att hållas tillgängligt på bolagets hemsida i samband med att kallelsen till årsstämman offentliggörs.

Comintelli fortsätter sin tillväxtresa med fokuserad kundstrategi inom prioriterade marknader och branscher. Gradvis transformeras verksamheten till en skalbar SaaS-affärsmodell. I januari 2023 offentliggjordes att Comintelli förvärvar amerikanska konkurrenten Ciphers tillgångar för SaaS-plattformen Knowledge360® vilket möjliggör en markant ökning av årligen återkommande intäkter (ARR).

För att ytterligare öka förutsättningarna att realisera bolagets tillväxtresa så föreslår Valberedningen nyval av Markko Vaarnas. Marko Vaarnas har en gedigen erfarenhet av tillväxt och internationalisering i B2B SaaS företag. Han var grundare och VD av Global Intelligence Alliance Group (GIA) mellan 1995 och 2014 innan det såldes till finska M-Brain. Idag är han fristående konsult och styrelseordförande för SaaS och IT bolagen Futures Platform Oy och Avoset Oy, samt styrelseledamot i Qvik Oy.

Om Comintelli

Comintelli (www.comintelli.com) är en ledande leverantör av mjukvara för omvärldsanalys (s.k. Market and Competitive Intelligence). Företaget grundades 1999 och har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt ett dotterbolag i USA. Bolaget är noterat på Spotlight Stock Market med kortnamn: COMINT.

Comintellis prisbelönta och AI-baserade plattform Intelligence2day® (www.intelligence2day.com) gör det möjligt för företag att samla in, analysera och utnyttja information om sin omvärld (exempelvis marknader, trender, kunder och konkurrenter). Intelligence2day® används av olika typer av företag och organisationer inom framförallt kemi, försäkring, hälsovård, telekommunikation, IT och tillverkningssektorerna. Exempel på kunder är internationella företag som AkzoNobel, Bayer, Dow Corteva, Ericsson, Essity, JD Irving, Owens Corning och Tetra Pak.