Comintelli lanserar en ny produktfunktion för omvärldsbevakning

Comintelli, ett ledande mjukvaruföretag inom omvärldsanalys och -bevakning, meddelar idag att de har lanserat en ny produktfunktion för Intelligence2day baserat på Artificiell Intelligens (AI). Den nya funktionen Field Intelligence Retriever (FIRE) kommer assistera med datainsamling och analys för fältspaning och konferensbevakning, både virtuellt och live genom att förvandla bildinformation till sökbart innehåll på bara några sekunder.

Introducerar Field Intelligence Retriever för omvärldsbevakning och -analys.

Field Intelligence Retriever (FIRE) möjliggör extremt snabb insamling och analys av data från konferenser genom att att förvandla bildinformation till sökbart innehåll. Funktionen är utvecklad i nära samarbete med ett av världens största läkemedelsföreteg.

“Traditionell konferensbevakning är mycket resurskrävande och kan ta veckor eller månader av efterarbete.”  FIRE kan behandla data i realtid vilket ger omedelbar tillgång till viktiga insikter. Det gör den till ett utmärkt tillskott till din omvärldsbevakningsstrategi” säger Jesper Martell, VD för Comintelli.

Teknologin IOCR (Intelligent Optical Character Recognition) gör det möjligt för Intelligence2day® att inte bara förvandla bilder till sökbara tecken, men även att analysera och förstå innehållet av bilden. Till skillnad från traditionell konferensbevakning kan detta minska de resurser som krävs med mer än 80%. Den riktar sig till de mest arbetskrävande delarna av insamlingsprocessen och gör det möjligt för analytikern att fokusera på analysen av datan istället.

“Field Intelligence Retriever är det perfekta tillägget till din omvärldsbevakningsstrategi för att snabba upp insiktsgenereringen. Och den kommer helt ändra spelplanen för verktyg på den här marknaden”, säger Jesper.

Hur man samlar in data för omvärldsbevakning med FIRE

En fältoperatör tar ett foto eller skärmdump på till exempel en presentationsbild eller en en konkurrents utställningsmaterial. Det här fotot kan antingen tas direkt från Intelligence2day®-appen eller laddas upp separat.

Intelligence2day® konverterar sen bildinformationen till sökbara tecken med hjälp av sofistikerad AI teknologi som kan behandla även suddiga bilder.

Bildinnehållet analyseras i Intelligence2day® och kategoriseras upp. Detta innebär att bilden automatiskt tilldelas relevanta ämnen och taggar. Sekunder efter att bilden har laddats upp meddelas berörda användare genom ett systemmeddelande, en så kallad “Alert”.

Lär dig mer om hur du kan samla omvärldsinformation med FIRE

Vikten av konkurrensanalys är idag viktigare än någonsin. Om du vill lära dig mer om hur du kan använda den nya AI-funktionen FIRE i din omvärldsbevakningsstrategi kan du redan nu anmäla dig till ett webinarium som hålls Torsdagen den 20 Maj, klockan 17-17.30. Webinariet är på engelska och presenteras av Christian Bjerser, VD för Comintelli Inc. och Jeff Mansfield, Director of Customer Success, Comintelli Inc.

Jesper Martell, VD
E-post: jesper.martell@comintelli.com