Comintelli och SVP Deutschland ingår strategiskt partnerskap i Tyskland

Comintelli AB och SVP Deutschland AG har tecknat ett strategiskt partnerskapsavtal för distribution av Comintelli’s prisbelönta Intelligence2day® plattform för avancerad omvärldsbevakning och omvärldsanalys i Tyskland.

Partneravtalet innebär en stark försäljningskanal för Intelligence2day® på den tyska marknaden genom SVP Deutschlands väletablerade nätverk. Comintelli har ett växande antal kunder i Tyskland. Med detta visar båda företagen sin ambition att erbjuda kunder det bästa av två världar, både mjukvara och tillhörande tjänster för omvärldsanalys.

”Partnerskapet med SVP kommer ge oss stora möjligheter att växa och vidareutveckla mervärdestjänster. Våra kombinerade kompetenser kommer skapa synergier och ännu större fördelar för våra kunder. Tillsammans kommer vi att kunna erbjuda Intelligence2day® lösningar i många olika former för att kunna upptäcka hot och möjligheter i omvärlden i god tid”, säger Jesper Martell, VD för Comintelli.

”SVP utvecklas kontinuerligt och tar fram nya lösningar för att förbättra kundernas omvärldsbevakning och omvärldsanalys. Vi är mycket glada över att kunna samarbeta med Comintelli. Efter att ha utvärderat flera plattformar för omvärldsanalys valde vi Intelligence2day® för att deras innovativa, robusta och kostnadseffektiva tekniklösning kompletterar vår växande tjänsteportfölj. Som leverantör av Market Intelligence lösningar kommer detta partnerskap hjälpa våra kunder att minska sin tid till insikter”, säger Jenny Ripke, VD för SVP.

Om SVP Deutschland

SVP Deutschland AG (https://www.svp.de/) är ett marknadsundersökningsföretag som fokuserar på B2B branscher som mobilitet, transport och fordon, kemikalier, sjukvård och maskinteknik. Bolaget har levererat marknadsundersökningstjänster i över 35 år. Med mer än 45 medarbetare baserade i Heidelberg levererar dom marknadsanalyser, företagsprofiler och trendstudier i nära samarbete med sina kunder i syfte att stärka deras konkurrensförmåga.

Om Comintelli AB

Comintelli AB (www.comintelli.com) är ett svenskt mjukvaruföretag som grundades 1999 som en spin-off från Ericsson. Bolaget är noterat på Spotlight Stock Market med kortnamn: COMINT.

Bolagets affärsidé är att utveckla och licensiera en molnbaserad tjänst för omvärldsbevakning och -analys kallad Intelligence2day®. Tjänsten används idag av såväl mindre företag som större globala organisationer. Dessa kunder använder Intelligence2day® för att lättare navigera i, och skapa mening och insikter ur, en allt snabbare växande informationsmängd. Information som ofta är ostrukturerad och härleds från ett stort antal källor.

Intelligence2day® är synnerligen lämpad för företag som är verksamma inom branscher präglade av hög förändringstakt och omfattande volymer av ostrukturerad information. För dessa företag är det av stor vikt att tidigt identifiera till exempel trender, hot och möjligheter, och att anpassa den egna affärsstrategin därefter. Comintellis kunder återfinns särskilt inom branscher som kemi/energi, läkemedel/ sjukvård och IT/telekom, till exempel AkzoNobel, Bayer, DSM, Essity och Tetra Pak.

Jesper Martell
VD, Comintelli AB
E-post: jesper.martell@comintelli.com

Comintelli AB

ir@comintelli.com

Comintelli (www.comintelli.com) är ett svenskt mjukvaruföretag som grundades 1999 som en spin-off från Ericsson. Bolaget har utvecklat och licensierar ut en molnbaserad tjänst (s.k. Software as a Service, SaaS) för omvärldsbevakning och -analys kallad Intelligence2day® (www.intelligence2day.com).

Intelligence2day® används idag av såväl mindre företag som större globala organisationer. Dessa kunder använder tjänsten för att lättare navigera i, och skapa mening och insikter ur, en allt snabbare växande informationsmängd. Information som ofta är ostrukturerad och härleds från ett stort antal informationskällor.