Mats Almgren lämnar styrelsen i Comintelli

Comintelli AB (COMINT) meddelar idag att styrelseledamoten Mats Almgren har begärt eget utträde från styrelsen i Comintelli AB (publ).

Almgren lämnar på grund av många andra åtaganden i sin nya yrkesroll. Han lämnar med omedelbar verkan.

”Det är tråkigt att Mats inte längre har möjlighet att fortsätta att bidra med sina erfarenheter i Comintellis styrelse. Samarbetet får fortsätta utanför styrelsen”, säger Jesper Martell, VD för Comintelli.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Jesper Martell, VD, Comintelli

jesper.martell@comintelli.com

Comintelli (www.comintelli.com) är ett svenskt mjukvaruföretag som grundades 1999 som en spin-off från Ericsson. Bolaget har utvecklat och licensierar ut en molnbaserad tjänst för omvärldsbevakning- och analys kallad Intelligence2day® (www.intelligence2day.com). Tjänsten används idag av såväl mindre företag som större globala organisationer. Dessa kunder använder Intelligence2day® för att lättare navigera i, och skapa mening och insikter ur, en allt snabbare växande informationsmängd. Information som ofta är ostrukturerad och härleds från ett stort antal källor.

Taggar: