Valberedning utsedd i Comintelli

Med referens till beslut vid Comintelli AB’s årsstämma den 3 maj 2019 har en Valberedning bildats inför årsstämman 2020.  Valberedningen skall bestå av fyra (4) ledamöter. Av dem skall en (1) vara styrelsens ordförande och tre (3) vara ledamöter som utses av de röstmässigt största aktieägarna i ägarförteckningen per 30 september 2019. Om någon av dem inte utövar rätten att utse ledamot övergår rätten att utse sådan ledamot till den till röstetalet närmast följande största aktieägare. Den ledamot som utsetts av den till röstetalet största aktieägaren skall vara Valberedningens ordförande.

Följande ledamöter ingår i Valberedningen baserat på ägandet 30 september 2019;

Jesper Ejdling Martell, Valberedningens ordförande, representerar sig själv
Gabriel Anderbjörk, representerar sig själv
Anders Thulin, representerar sig själv
Per Hjortblad, styrelseordförande i Comintelli AB

Valberedningen representerar 53,7 % av antalet röster och aktier i bolaget.

Comintelli AB
ir@comintelli.com

Comintelli (www.comintelli.com) är ett svenskt mjukvaruföretag som grundades 1999 som en spin-off från Ericsson. Bolaget har utvecklat och licensierar ut en molnbaserad tjänst (s.k. Software as a Service, SaaS) för omvärldsbevakning och -analys kallad Intelligence2day® (www.intelligence2day.com).

Intelligence2day® används idag av såväl mindre företag som större globala organisationer. Dessa kunder använder tjänsten för att lättare navigera i, och skapa mening och insikter ur, en allt snabbare växande informationsmängd. Information som ofta är ostrukturerad och härleds från ett stort antal informationskällor.