• Commentor/

Kreativt lundaföretag erfar explosionsartad efterfrågan – hjälper svenska storföretag att spara tid

Report this content

Lundaföretaget Commentor Time Key har på kort tid erhållit fyra nya kunder för sitt system för Time Management – tidbaserad och interaktiv verksamhetsstyrning i real-tid. SSAB Tunnplåt, Peltor, De La Rue Cash Systems och Kemwell sällar sig nu till raden av svenska storföretag som ser fördelarna med Time Keys system för effektivisering av verksamheten baserad på effektiv tidsanvändning.

Framgångsrika företag satsar på effektivisering av sina verksamheter genom avancerad time management. Time Key levererar ett av marknadens mest avancerade IT-system för tidbaserad interaktiv verksamhetsstyrning i realtid. En rad större av Sveriges större företag använder redan systemet som Time Key i Lund utvecklat under ett par decennier. Nu har ytterligare fyra företag sällat sig till kundkretsen.

– Vi har genom åren installerat vårt system hos ett 100-tal kunder, säger Axel Nordström, VD i Commentor Time Key. Fyra nya order på kort tid är ändå ett glädjande kvitto på våra anställdas ansträngningar att skapa marknadens bästa system för effektiv tidsoptimering för våra svenska storföretag. Dessa framgångar gör att vi nu kan lägga än mer resurser på utveckling för att möta kundernas alltmer sofistikerade krav.

Systemet kommer att installeras på SSAB Tunnplåt med enheter i Luleå, Borlänge, Finspång och Ronneby med 4.300 anställda. SSAB Grovplåt i Oxelösund använder redan systemet och genom installationen kommer SSAB med 7.300 användare att bli en av Time Keys största installationer.

Peltor i Värnamo tillhör den internationella AERO-koncernen och är världsledande på personlig kommunikationsutrustning samt huvud- och ansiktsskydd. De La Rue Systems, med verksamhet i Flen, ingår i den engelska De La Rue-koncernen och är en av marknadens ledande tillverkare av produkter och system för sedelhantering. Kemwell i Uppsala är en av marknadens ledande kontraktstillverkare av läkemedel.

Commentor Time Key är ett lundabaserat IT-företag med verksamhet i Stockholm, Göteborg och Lund. Time Key är ett ledande system för tidsbaserad styrning och optimering av verksamhetsprocesser och används idag av flera stora koncerner som SCA, SECO Tools, Outo-kumpu, Stora Enso m.fl. Systemet ger en snabb, kostnadseffektiv tidsrapportering och möjlighet till optimering av företagens processer genom beslutsfattande baserat på korrekt information av tidsanvändningen i realtid. Produkterna består av alla nödvändiga verktyg för närvarohantering, uppföljning av tidsanvändningen, produktionsrapportering samt projektredovisning. Commentor har ett 40-tal anställda.