Commvault stödjer Red Hats nya plattform för virtualisering

Report this content

Programvaruföretaget Commvault utvecklar nu stöd för Red Hats senaste virtualiserings­platt­form – Red Hat Virtualization 4. Det gör det möjligt att skapa en enhetlig dataskydds­strategi för tillämpningar som körs på Red Hat Virtualization 4 i en molnbaserad miljö, med både bättre dataskydd och bättre möjligheter till filåterställning med Commvaults programvara.

Red Hat Virtualization 4 bygger på KVM (Kernel-based Virtual Machine) och erbjuder en öppen plattform med höga prestanda och förbättrad säkerhet för såväl Linux- som Windowsbaserade applikationer. Den är byggd för att förenkla integrationen med befintliga IT-miljöer och samtidigt lägga grunden för nästa generation lösningar, bland annat med container- och molnbaserade applikationer. Commvault erbjuder sedan tidigare stöd för Red Hat Virtualization 3.6.

Commvaults Data Platform erbjuder en gemensam, flexibel lösning för att skydda data och applikationer på en rad
plattformar i virtuell infrastruktur, såväl i molnet som i traditionella IT-miljöer. Commvault erbjuder marknadens bredaste stöd för olika hypervisors: Red Hat Virtualization, VMware, Microsoft Hyper-V, Citrix Xen och Nutanix Acropolis Hypervisor (AHV).

Red Hat medverkar som sponsor på Commvaults första globala kundkonferens, Commvault GO 2016, som arrangeras i Orlando 3-5 oktober, och kommer där att presentera Red Hat Virtualization och sina senaste nyheter inom OpenStack.

Red Hat Virtualization 4 finns tillgängligt som fristående produkt, eller integrerad med Red Hat Enterprise Linux, liksom som en del av den omfattande lösningen Red Hat Cloud Suite. Commvaults stöd för Red Hat Virtualization 3.6 finns tillgängligt idag. Stöd för version 4 tillkommer enligt planerna under andra kvartalet 2017.

Om Commvault GO 2016
Den 3 oktober är det premiär för Commvault GO – en konferens med ett brett program för Commvaults kunder och användare över hela världen. I programmet finns mycket nyttigt för alla hanterar och har ansvar för sin verksamhets information. På konferensen hålls 45 presentationer uppdelad på sex spår som anpassats till olika roller och intressen, kring ämnen som molnteknologi, lagring och infrastruktur, digital transformation liksom frågor om ledning och ansvar för information. Bland huvudtalarna finns Dave Russell från Gartner, Adam Savage, mest känd som programledare för Mythbusters samt teknikspanaren och bloggaren Robert Scoble.

För frågor och mer information, kontakta:
Anders Stinger, Sales Director Nordic, Commvault, astinger@commvault.com. 070-899 08 09

Om Commvault
Programvaruföretaget Commvault är en ledande leverantör av lösningar för dataskydd och informationshantering som används av organisationer i alla storlekar och branscher. Commvault hjälper företag och myndigheter att aktivt utnyttja sina data för att skapa värde och få nya insikter om verksamheten. Commvault är noterat på Nasdaq (CVLT). www.commvault.com.