Commvault utser ny företagsledning

Report this content

Sanjay Mirchandani tar över efter Bob Hammer som koncernchef på Commvault med uppgift att bygga vidare på företagets starka marknadsposition och öka tillväxten.

Commvault har utsett Sanjay Mirchandani till koncernchef och styrelseledamot. Mirchandani har närmast varit VD för Puppet, ett företag verksamt inom IT-automation. Han tillträder omgående och efterträder Bob Hammer, som går i pension. Hammer har lett Commvault i över 20 år och drivit företagets utveckling till ett börsvärde på 3,1 miljarder USD. Commvault har samtidigt utsett Nick Adamo att efterträda Hammer som styrelseordförande. Styrelsens nya sammansättning gäller från den 18 april.

Sanjay Mirchandani har tidigare även haft chefspositioner på VMware, EMC och Microsoft. Han har betydande erfarenhet från omställningsarbete. Utnämningen sätter punkt för en gedigen rekryteringsprocess för att hitta en ny ledning till Commvault, ett initiativ som syftar till en bestående utveckling av affärsmodellen, med snabbare tillväxt som primärt mål.

– Sanjays framgångar med Puppet visar på en gedigen förståelse för applikationer som byggs med tanke på molnet. Vi är övertygade om att han är precis rätt person för att bygga vidare på Commvaults starka momentum och ta vara på vår innovationskraft, starka kundorientering och framgångsrika partnersambarbeten, säger Commvaults tillträdande styrelseordförande Nick Adamo.

– Jag är stolt över att få vara en del av Commvaults team, med deras goda rykte, branschledande teknik och tjänster, samt inte minst den smittande företagskulturen. Commvaults partnerdrivna strategi ligger i linje med min inställning och jag ser fram emot att arbeta för våra ekosystem med kunder, kanalen och partners och erbjuda kompletta lösningar till marknaden, säger Sanjay Mirchandani.

Även Al Bunte, som arbetat nära Bob Hammer i över 20 år lämnar sin position som Chief Operating Officer på Commvault, men fortsätter som styrelseledamot. Både Hammer och Bunte arbetar kvar inom företaget under en övergångsperiod fram till slutet av mars.

För frågor och mer information, kontakta:
Ian Mackie, Head of EMEA Corporate Communications, imackie@commvault.com, +44 118 952 7020
Rikard Lindkvist, Senior System Engineer Commvault, rlindkvist@commvault.com, 070-971 21 98
Fredrik Pallin, Commvault PR Sweden,fredrik@pallin.net, 0708-114 115

Programvaruföretaget Commvault är en ledande leverantör av lösningar för dataskydd och informationshantering som används av organisationer i alla storlekar och branscher. Commvault hjälper företag och myndigheter att aktivt utnyttja sina data för att skapa värde och få nya insikter om verksamheten. Commvault är noterat på Nasdaq (CVLT). www.commvault.com.